måndag 16 maj 2011

Måndagslista vecka 20

Idag måndag höll jag på att glömma den här listan, men under dagen har jag varit ganska glad över:
  • att det har kommit lite regn, så att gräset blir grönare, häcken högre och rabatten blommigare.
  • mina gulliga ungar, som är så kramiga med varandra.
  • att vi äntligen fått bättre ordning i vårt sovrum/kontor.
  • att jag kan ringa svärföräldrarna och be dem köpa smör åt mig, och så kommer de med det efter en stund. Tack! Muffinsen blev goda. Men jag glömde betala, ju!!
  • att Charlotta, Therese och jag ska käka middag på fredag. Första gången sedan 2001 som vi träffas alla tre. Och bara vi tre. Det är på tiden!
  • min man.
  • att den här terminen har gått så himlans fort! Nu är det faktiskt bara två och en halv vecka kvar tills eleverna går på sommarlov. Galet!
  • att Lucìa rekommenderade Jeanette Winterson's bok Weight om den grekiska titanen Atlas. Åh, vilket ljuvligt språk! Det var länge sedan jag läste en så bra bok på engelska. Ska väl tillägga att jag sträckläste den högt för mig själv på ett par timmar.
  • vårfesten på pojkarnas förskola på torsdag. Sång- och gymnastikuppvisning, utställning i matsalen och picknick står på schemat. Det ska bli riktigt mysigt!

Fler listor finns hos Jenny.

1 kommentar:

  1. Självklart får man ta bilen trots 300m till dagis =)

    Ja jag ska börja jobba på måndag så nu är det dags för min kropp att sätta fart och må bra.

    SvaraRadera