måndag 9 maj 2011

Mammagala, etapp 1

Helgen har varit lång och innehållsrik och jag har svårt att få ordning på allt i huvudet. Så jag tar det hela i etapper.
Fredag kväll kom Rebecca hit. Vi gick en runda i trädgården och kikade på vår nya härliga rabatt. Sedan blev det hämtmat (thai) och en flaska bubbel tillsammans med en massa prat och skratt. Vi fattade viktiga beslut om viktiga saker såsom klänningar, boleros och skor. Och när vi äntligen hade bubblat färdigt och Rebecca hade somnat in bland dinosaurier och gosedjur i Hugos rum, så packade jag det sista. Att somna 02.30 natten innan ett galadygn är kanske inte så smart... (så jag löste lite korsord och somnade en kvart senare istället.)
Lördag morgon var snabbt avklarad och så for vi iväg till Radisson Hotel i Solna. Där möttes vi av galaarrangörerna och en jättelik goodiebag (vars innehåll jag inte fått helt koll på förrän idag). Sedan följde några timmar med lunch, föreläsningar, utställare, styling, prat och skratt. Det tog inte lång tid innan jag kände igen några mammor från deras bloggar och det var riktigt roligt att få prata med dem på riktigt.
Hår-Hanna fixar till min festfrilla.Rebecca i väntan på Nokias föreläsning.Hillevi från Creative Lounge fixar Rebeccas galafejs.
...det kommer mera... :)

3 kommentarer:

  1. hej! kul att träffas i helgen! jag hade preciiiis samma inställning vad det gäller galan, att det var meningen att slappna av och ha trevligt. inte stressa för att fixfixa sig. och bra blev det ju ändå! kram linda

    SvaraRadera
  2. Jaa men just det, det minns jag ju att du sa förut, angående tatueringen :) *senil*
    Håller med, var verkligen kul att pratas vid en kortis - synd att man inte "hann mer" och jag hittade inte alla heller som jag ville hälsa på, hehe :)
    men då ses vi säkert nästa år igen ^^
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag är såååå glad att du tog tag i mig :-D
    Kommer du ihåg vad jag sa att ag trodde din blogg hette i början??
    Boring as cottage cheese haha, Emelie i ett nötskal ;-)

    Det va görskönt att komma hem och fixa ordning i goodiebagen :-)


    MAssa kramar på dig fining!

    SvaraRadera