måndag 23 maj 2011

Måndagslista v. 21

Idag, mådag, är jag solig och glad över:
  • att mina pojkar mår bra och är glada och leker så bra tillsammans. Äntligen börjar storebror inse att lillebror är en potentiell lekkamrat.
  • att Charlotta var här på snabbvisit i helgen. Mysigt att ha henne här!
  • svärföräldrarna som får en packad vecka med barnbarnen den här veckan. Tack för all hjälp med vårt vardagspussel!
  • att jag ska få fira Therese på hennes födelsedag på torsdag. Hipp hipp!
  • all inspiration jag fått på en föreläsning på Ersta konferens idag, "Bloggen möter undervisningen" med Lisa Greczanik. Jag fick många bra idéer som jag ska använda mig av till hösten, både i svensk- och historieundervisningen. Tänk att kunna använda sig av något så roligt som bloggande i sitt dagliga arbete med eleverna! Härligt! Hon har en bra blogg själv förstås - Språkmakargatan. Guldgruva för en språkare som jag!
  • att jag fått tjuvkika på festlokalen, där ett bröllop går av stapeln till helgen med mig som toastmaster. Mycket lättare att planera upplägget när man vet hur lokalen ser ut. Kommer bli grymt bra! Förstås.
  • att jag får kramas med Jonas. Så mycket jag vill. Det är jag alltid glad över!
  • det fina paketet från Ge bort en bok, som väntade på mig när jag kom hem. Jag vann ett presentkort hos dem via Mammabloggalan. Två böcker, en smarrig chokladkaka och en varm choklad-pinne fick jag. Tusen tack!

Och hos Jenny finns förstås fler listor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar