onsdag 20 april 2011

Istället för presentkort

Jonas fyllde ju år igår och av oss fick han en tidningsprenumeration och en massagetid.

Jippi, tjoho, va roligt att ge bort två platta små kuvert...! NOT! Så jag rotade i lådor och skåp, hittade piprensare, flörtkula, ögon, en skinnbit, en grön tygbit, lite fyllnadsmaterial och en "fåtölj/mobilhållare" och fick ihop detta:


Tjusigt inte sant?

I den lilla tidningen finns bilder på mat, jaktprylar, exotiska djur, vin. På framsidan en bild på en Morberg-bok och på baksidan står: "Grattis! Du får 4 nr av magasin Morberg".

Hehe, Jonas var tvungen att fråga vem som hade gjort gubben... :) Men det gör inget, för det var något av ett hastverk, men fyllde sin funktion.

(Som om jag hade kunnat göra något snyggare om jag haft mer tid...Hahaha!)



Och medan mamma fixade paket och laxpudding och lakritskladdkaka satt grabbarna vid Hugos skrivbord och målade. Det var verkligen en hit att köpa ett stort skrivbord dit in!

2 kommentarer:

  1. Hehe, klockrent ju ;)

    Och så gott med lakritskladdkaka!!! Gah...
    Kul att du också ska till galan förresten :)

    SvaraRadera
  2. Lakritskladdkaka? ALdrig smakat men den hade med all säkerthet gått hem hos mig!!
    Jag tyckte gubben va söt!

    Tack för den fina kommentaren du lämnade hos mig idag!

    SvaraRadera