onsdag 11 juni 2014

Loppi Blogbag Coop Änglamark

 Jag har via Loppi Event fått möjligheten att testa sex produkter från Coops ekologiska märke, Änglamark. Hälften av produkterna har jag köpt redan tidigare, eftersom vi handlar en hel del på Coop och dessutom gillar att köpa ekologiskt.


Kakao - jag har köpt Änglamarks kakao förut och tycker väl att den är helt okej. När man bakar med den blir bakverken lite ljusare än vad jag kanske vill, men då är det bara att byta ut nån matsked mjöl mot mer kakao. Smaken duger, även om jag har andra favoriter (Valrhona till exempel).

Fullkornspasta - jag tror att vi har köpt denna ekologiska pasta förut också, men jag är osäker. God är den i alla fall. :)

Valnötter - ännu oprovade, men kommer att användas antingen i en rödbets- och chevresallad eller i en chokladkaka. Vi köper sällan just valnötter, så just därför är det roligt att de fanns i blogbagen.

Rostad lök - ännu oprovad, men kommer väl till pass nu när lata sommardagar med snabb grillunch väntar.

Chokladkaka med mintsmak - den här har jag ätit förut. :D Gillar chokladsmaken och tycker att det är lagom med mint.

Ketchup - roligaste produkten i hela låda, eftersom vi har en ketchupvetare i familjen. ;) Femåringen planerar att bli ketchuptillverkare när han blir stor, önskar sig ketchup i julklapp och födelsedagspresent och vill hemskt gärna besöka Felix ketchupfabrik i Fågelmara. Med andra ord är det Felix som är favoritketchupen. Heinz ketchup är väl sådär - fungerar i brist på annat, men Victor är ganska petig. Han testade Änglamarks ekologiska ketchup på en pastaskruv, men var inte särskilt imponerad. Nej, han ville hellre ha "den vanliga ketchupen". Jag tyckte däremot att den var riktigt god. Mycket mer smakrik än Felix, fylligare smak liksom, mer mot tomatpuré-hållet. När jag läste innehållsförteckningen förstod jag varför, eftersom denna ketchup består av 86% tomatpuré till skillnad från Felix 60% tomatpuré. Gilla gilla! Betyget blir alltså gott från oss vuxna, men för stark smak från barnen.

Tack, tack Loppi Event och Coop för denna fina blogbag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar