torsdag 21 juli 2011

Rumsbyte

Nu är vi klara med pojkarnas rum! Jag målade väggarna vita i måndags (med god hjälp från Hugo) och igår förmiddag blev jag helt färdig. Hugo och jag åkte till IKEA och köpte bokhyllor och vägghyllor och en ny fönsterlampa. Bokhyllorna höll mig och Jonas sysselsatta igår kväll. Idag har så själva rumsbytet ägt rum. Och det har tagit precis hela dagen för att bli klara med allt.I höstas köpte jag tre roliga förvaringslådor till Hugo på IKEA. Jag tycker färgerna är så fina och själva lådan är väldigt praktisk för alla småsaker. Victor har också fått en uppsättning och nu är hela rummet färgsatt utifrån lådorna. Hugo har rött, Victor har grönt och mittemellan finns fönstret med blå lampa och blå gardiner. Det är lite smått och gott kvar att fixa till - lite wallies och sånt - innan det blir helt klart, men det är två nöjda killar som sover därinne just nu. Söta nosar!

1 kommentar:

  1. Gomorron!!!

    ja men du....!!! då har ju Askungen äntligen fått sitt slott !!! puss ;) med tanke på vallgraven...

    Så fint rum prinsarna får.Underbara färger !
    här ska det oxå installeras ett nytt rum.Väntar bara på sem.Det är iallafall nedrivet på väggarna, alltid något...man får vara glad för det lilla :)

    Ha en mysig helg!
    Puss & kram
    Nilla

    SvaraRadera