tisdag 1 mars 2011

Specialfall

Idag är jag på jobbet, fastän jag egentligen är sportlovsledig. Jag handleder en kille som satsar heltid på en idrott, men som ändå vill ha en gymnasieutbildning. Han far runt på kontinenten, så jag försöker anpassa mig efter vad som funkar i hans tävlingsschema. Då får jag ibland jobba när alla kollegor är lediga. (Det har de nog inte tänkt på, de där som är sura över mitt luftiga schema...) Det är lite trevligt att ha en elev som läser en kurs i taget. Det blir förstås fullt fokus på varje ämne, på ett sätt som inte är möjligt om man går gymnasiet "som vanligt", och våra diskussioner blir av den anledningen också mer djuplodande. För att vara en idrottsnörd är han riktigt insiktsfull! ;-) Skämt åsido! Jag önskar nästan att fler ungdomar hade möjlighet att läsa in gymnasiet på det här sättet. Det finns nog många som skulle prestera mycket bättre då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar