tisdag 17 april 2012

Matprat med Victor

Häromkvällen var jag och pojkarna själva hemma och Hugo beställde spaghetti och köttfärssås till middag. Victor brukar inte vara särskilt förtjust i pastasåser, utan vill hellre bara ha ketchup. Som vanligt la jag i alla fall upp en sked köttfärssås på hans tallrik. Han blev görsur. När vi började äta kände jag att jag varit snål med peppar, så jag hämtade pepparkvarnen och då ville förstås Victor också ha.

- Jamen, peppar får man bara på köttfärssåsen, sa jag.

Då blandade han ihop såsen med pastan och fick peppar på det. Efter en tugga sa han med eftertryck:

- Mamma, det här var dått!

Och så åt han upp alltihop och bad om mer. Till efterrätt åt vi hemmagjord chokladpudding. Efter första skeden sa Victor:

- Mamma, det här är jord.

Hm...det låter ju görsmarrigt... Känns inte helt lyckat att barnen tycker att jag serverar geggamoja till efterätt... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar