söndag 2 januari 2011

Gott nytt...

Vilket härligt slut vi hade och vilken härlig början vi fick! På nyårsaftonens eftermiddag kom våra vänner Noelia, Veronica och Roro och de var kvar ända tills igår eftermiddag. En massa lek och stoj och bus och prat och presenter och god mat och smällare och raketer och snö. Precis så där som man skulle kunna önska att det skulle vara. Hugo och Noelia bråkade förvånansvärt lite (för att vara jämnåriga och så där lite småkära i varandra) och lillebror verkade helnöjd med sällskapet, han med. (Här hade jag tänkt en eller ett par tjusiga bilder, men datorn verkar inte vilja det, så bilderna får komma senare - när jag har fjäskat lite för burken.) Efter en låååång nyårsnatt - i alla fall för oss värdfolk, eftersom våra söner inte somnade förrän närmare kl 3 - fick vi sedan vänta läääänge på den utlovade brunchen. Men den var bestämt värd att vänta på. American pancakes, lönnsirap, nybakat bröd, ägg, marmelader, ostar, yoghurt, müsli, juice, te, kaffe, korv, skinka, grönsaker... Jag håller med Veronica - frukostbuffé är den bästa buffésorten! Jag hoppas förstås att även ni hade ett gott slut och en god början. Men framför allt önskar jag er ett alldeles ljuvligt, av kärlek och värme överfyllt år!

1 kommentar:

  1. god fortsättning på er!

    här var det lugnet själv på nyårsafton, svärföräldrarna här på den årilga middagsbjudningen :)
    Senare på kvällen strömavbrott :( men som tur var så varade det inte ¨å länge.

    frukostbuffè är ljuvligt.Jag brukar duka fram det på helgerna på köksön.Varsin bricka har vi inhandlat & så moffar vi...hihiii

    Önskar er det bästa!
    kramizzz Nillizzzz

    SvaraRadera