torsdag 30 december 2010

Sköna dagar

Dagarna mellan jul och nyår har vi varit på hembesök i min grass cottage. Alldeles för få dagar känns det som. Spontant skulle jag säga att vi inte hann med nånting, men tänker jag efter fick vi allt en del gjort på de tre heldagar vi hade... Besök hos mormor, shopping, middag med en av mina kusiner, strömstareturné, lekar, god mat och mysiga morgnar för barnen med mormor och morfar. ...och skridskopremiär för Hugo, som fick skridskor i julklapp. Han har inte stått på skridskor över huvud taget tidigare, men han var riktigt duktig och var på isen i över 1,5 timme! Roligt också att han premiäråkte i samma ishall som jag har stått och frusit i så många gånger när jag hejat fram hjärtebröderna.

...och så har vi förstås promenerat i det underbara vinterväder som vi har haft där.

Även om det bara tar några minuter att gå från mina föräldrars hem in till samhället känns vägen dit ibland väldigt lång. Igår gick den rakt in i dimman.

Mittemot huset finns en uppväxande björkdunge. Ganska vacker vinter som sommar.

Solen var på gott humör och lekte med träden och skuggorna. Löjligt vackert!
Jag kunde gärna ha stannat längre - känner mig alltid halvklar när jag åker därifrån - men nu är det allt skönt att vara hemma ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar