måndag 7 januari 2013

Världstrist jullov

Jahapp, då var det slut på två veckors gemensam ledighet. Vi har förvisso ledigt idag också, eftersom Hugo inte börjar skolan förrän imorgon.

Den här ledigheten var ju himla mysig.

Eller inte.

Så här har det varit:

22 dec - julfix, bak, skinkkok, pynt.
23 dec - jag blev sjuk - hög feber, matt, ont överallt - framförallt i halsen.
24-27 dec - jag sjuk
28 dec - jag ganska okej, Jonas jobb
29 dec - en helfrisk dag - lovets bästa! Kompisar på middag på kvällen
30 dec - Disney on ice, en bra dag.
31 dec - mysig nyårsafton, men trött
1 jan - trött, packning
2 jan - 6 timmars bilresa till Grästorp, mor och far sjuka och sängliggande båda två.
3 jan - skridskoåkning, promenad, kusinmys, mor och far fortsatt sjuka, beslut att åka hem tidigare än planerat.
4 jan - 6 timmars bilresa hem, Victor blir sjuk under tiden.
5 jan-idag - Victor sjuk.

Herrejösses, så trist! Vi har inte kunnat göra hälften av det vi tänkt oss. Men...när jag tänker efter, så har barnen:
- haft en mysig julafton och nyårsafton
- varit på bio
- varit på Disney on ice
- åkt skridskor
- lekt med kompisar vid ett par tillfällen
- varit på Tekniska museet med farmor och farfar
och Hugo har varit och badat och varit på Cosmonova medan Victor varit sjuk.

Det har kanske varit ett ganska bra lov för dem i alla fall. Det tråkiga är ju att vi inte har kunnat göra lika mycket tillsammans, som jag hade önskat. Lillebror har fortsatt hög feber, så han blir hemma imorgon också, medan Hugo och jag drar igång med vardagen igen. Hoppas jag.

2 kommentarer: