tisdag 20 mars 2012

P.K. på Forum för levande historia

Imorgon ska jag tillbringa hela dagen med min mentorsklass, som jag också undervisar i både svenska och historia. Vi ska besöka utställningen P.K. på Forum för levande historia i Gamla stan. Det är en workshop som handlar om tolerans och intolerans, där eleverna kommer att få diskutera och reflektera kring just tolerans.

Alla tidigare tillfällen jag har varit på Forum för levande historia har varit väldigt givande. Det är inte så att eleverna matas med ett rätt sätt att tänka, utan de kommer igång att tänka och fundera kring svåra frågor. Och det är alltid lika roligt att få vara med när sådant sker! En av de häftigaste grejerna med läraryrket faktiskt - att få igång elevernas kritiska tänkande och höra dem diskutera sådant vi arbetat med.

Det blir en bra dag.

2 kommentarer:

  1. hej! jag ligger så mkt efter i mina kommentarer, så ibland tar det lite tid innan jag svarar :D så du vet! trodde det först var min kompis jennie, men då ja läste blogjam så vart jag såklart förvirrad - hon va ju inte med där *S*

    ja det va skoj! ska du på we r family med? nu har ju iof inte inbjudan kommit än =)

    ska du på annat event?
    hälsa Jonas.
    krams

    SvaraRadera
  2. ja nu är det freja som har det. Theo är ok. men har honom hemma ändå. Så drygt!

    Jag ska troligen på we r family med, även bloggmingel och mammablogg gala. så det är mkt i april/maj för min del. men det kommer att bli super skoj!

    ses där! :D

    SvaraRadera