lördag 10 mars 2012

Loppi Blog Jam Session

Idag har jag varit på Café Opera på Blog Jam Session organiserat av loppi.se. Vilken dag! Vi var uppdelade i grupper som besökte olika stationer, med både information och aktiviteter.

Lite lyx - med sminkning och fotografering.

The Body Shop stod för sminket

Lite matnyttigt - med info om bloggverktyg, tips till bättre foton, schyssta redigeringsverktyg.

Det är ju alldeles uppenbart att jag behöver ta bättre bilder...
Lite roligt - med en massa trevliga bloggare och utställare/informatörer.

Härligt mjuka grejer från Sobea,
 som lyckades fånga mig under proffsfotograferingen... Kika här!

Det har varit en riktigt härlig, lärorik och kul dag. Jag hamnade i samma grupp som bl.a. Britta, vars blogg jag har följt ett bra tag. Det är alltid roligt att få en röst till orden på en blogg. Det roliga är att jag trott att hon är norrlänning och så är hon stockholmare... Konstigt! :-) Men som sagt, kul att träffas.

Ett urval ur goodiebagen
 - shampoo, body butter och mascara från The Body Shop,
tuttvärmare från Sobea, tapasprylar från Santa Maria,
 godsaker från Småfolk m.m.

När jag kom hem med mina nya kunskaper och min goodiebag var middagen nästan klar. Mamma och Jonas hade fixat smarrig fläskfilé inlindad i parmaskinka, ugnsrostade rotsaker, kokt potatis, sallad, sås och underbart Chianti. Middag och melodifestival blev ett perfekt avslut på denna dag.

Att Loreen vann, känns som en bonus!

4 kommentarer:

  1. Vad kul att du tyckte det var trevligt. Jag håller helt med att det är roligt att få en röst på orden.

    Jag hoppas vi syns snart igen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. det var verkligen trevligt att träffas igår!

    SvaraRadera
  3. Såg att du fångat mig och Annica på bild (sminkningen). Hoppas det är ok att jag "snor" bilden?

    Ha det gott

    SvaraRadera