söndag 16 oktober 2011

Brittan live

I tidningarna har det stått "knubbig", "trött", "oinspirerad", "föredetting".

Och nej, hon har kanske inte universums vassaste pipa.
Och nej, hon är kanske inte superenergisk i sin dans (längre).
Och nej, hon har kanske inte världens tightaste kropp.

Men.
Ikväll har jag sett en kvinna. En (nästan) helt vanlig trettioårig tvåbarnsmamma. Och jag är jäkligt glad över att hon faktiskt ser ut som det - en kvinna alltså - och inte som en liten flicka. Jag önskar att jag vore knubbig, om knubbig innebär att se ut som Britney Spears!


Jag kan förstå delar av den kritik hennes show har fått. Första halvan var tämligen trist, hon sjöng inte så mycket och dansade inte så mycket och låtarna var inte så superbra. Dessutom drogs tempot ner av några minifilmer (utan musik) som visades när det var klädbyten. Andra halvan blev det betydligt bättre drag, schyssta låtar och bra ös på både Britney och hennes dansare.


Summa summarum: hon har säkert varit bättre, jag har definitivt varit på bättre konserter, men det här var helt okej. Kul att ha sett henne, liksom.


Och jäklar, va snygg hon är! Den där trettioåriga tvåbarnsmamman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar