måndag 22 augusti 2011

Måndagslista v. 34

Idag måndag har jag varit extra glad över:
  • vår första lilla plommonskörd. Förra året fick vi ett plommon, men i år fick vi tre var vid första skörden. Att komma hem från förskolan och gå raka vägen till trädet och ta ett plommon - det tycker jag om.
  • våra ettor. De kommer att få stå ut med mig i både svenska och historia. Fem 75-minuterslektíoner i veckan. Häpp! Det blir görbra!
  • mitt examensbevis, som jag lämnat in till kommunen idag. Det var på tiden.
  • att plattan till utbyggnaden är formad och slingorna till golvvärmen är på plats. Snart dags för gjutning, kanske...
  • Jonas. Som jobbar så hårt för att vi ska få fint.
  • Hugo. Som hjälper lillebror med skorna, fastän han har gipsad arm.
  • Victor. Som kramas så innerligt med storebror varje morgon, fastän de leker tillsammans på förskolan hela dagarna.
  • att vårt internet fungerar igen. ;)
Jenny samlar fler listor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar