måndag 8 augusti 2011

Måndagslista v. 32

Idag måndag är jag glad över:
  • helgen som nyss var. Skärgården, bad, god mat, härligt sällskap, bastu. Ljuvligt!
  • sommarlovet som nyss var. Vilken ledighet vi har haft...
  • mina pojkar. Alla tre.
  • rutiner. Visst är det härligt att vara långlediga allihop och inte titta på klockan alls, men det är ganska skönt med rutiner också...
  • nya utmaningar som väntar.
  • att killarna har kommit till ro i sitt nya rum.
  • den härliga personalen på barnens förskola. Klantmamma hade visst bara sagt till att storebror skulle börja en vecka tidigare än planerat, så när vi kom till Victors avdelning så de ut som frågetecken...men inga som helst problem! Inte ens en sur min. Tack!

Måndagslistans mamma, Jenny, har numera en lösenordsskyddad blogg, så någon samling av måndagslistor hos henne kan jag inte hänvisa till. Ledsamt, men det hindrar inte mig från att fortsätta med mina glada listor.

Tillägg: fiffiga Sophie (som också brukar göra listan) har startat en facebookgrupp, där man tills vidare kan läsa andras listor. Toppenidé!

2 kommentarer:

  1. Det var förvisso inte jag som startade den utan Sophie, http://vi3motvarlden.blogg.se :)
    Men visst är det en toppenidé, klart vi måste läsa varandras måndagspepp även i framtiden.

    Härlig dagispersonal! Precis så det ska vara. Sådär skulle jag också kunna snurra till det och det är en tröst att vara relativt säker på att även vårt dagis skulle ta det på det viset.

    SvaraRadera
  2. Hihi ingen fara, så kan de gå :) Härligt med listor! Önskar dig oxå en superbra vecka!

    Kramis :)

    SvaraRadera