måndag 15 augusti 2011

Måndagslista v. 33

Idag måndag är jag hjärtans glad över:
  • den lilla bebisen som kommer i november! Åh, vad vi ska gulla med den lilla grodan. Grattis, ni kära!
  • systers nya jobb! Så härligt, allra käraste syster! De kan skatta sig lyckliga som fått dig till sin arbetsplats.
  • min Jonas. Allt du gör. Allt du är.
  • att Hugo fixar gipset så bra. Jag skulle bli tokig om jag hade hela armen i gips - tänk bara att inte kunna sträcka armen på flera veckor. Det kliar lite ibland och han blir lite frustrerad emellanåt, men han är verkligen jätteduktig, lille gubben.
  • lille, store Victor, som glatt säger hej då på morgonen och som ser så godmodig ut när jag kommer och hämtar på eftermiddagen. Visst är han ledsen ibland och arg då och då, men på det stora hela är han en trygg, lugn och glad kille. Självständig och kramig. Söta, söta barn! Mammahjärtat svämmar över.
  • mina kollegor. Vi har suttit i "kärngruppen" hela dagen och det känns bra. Rörigt är det förstås dessa dagar när allt ska förberedas och ordnas upp inför elevernas ankomst, och det känns som om jag har glömt bort hälften, men det kommer bli så himla bra. Jag ser mer och mer fram emot detta nya läsår.
  • allt som händer med bygget här hemma. Nu ska det vara färdiggrävt och snart dags för uppbyggnadsfasen. Härligt!
  • att Jennys blogg återigen ger oss en massa måndagslistor att inspireras av! Gå dit och läs, vetja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar