måndag 1 december 2014

LOPPIblogbag

Förra veckan fick jag hem en ny blogbag från Loppi Event. Denna gång var fokus på de mindre barnen, vilket jag inte riktigt tänkte på när jag anmälde mig som testare. Men en del av innehållet passade oss bra ändå. Resten fördelar jag bland vänner.


I lådan fanns:

  • Pipmugg från Philips Avent, som är lagom att börja använda vid 6 månaders ålder. Spillfri förstås. Den kommer att bli så uppskattad av en av mina vänner med småbarn. 
  • Gröt och fruktris från Semper tänkte jag ta med mig till en kollega. Hennes lille G kan nog tycka att dessa är toppen. Rismums med tropiska frukter tror jag i och för sig att mina barn gillar, även om de egentligen är alldeles för stora. :) 
  • Bilen från Citroën hamnade i årets paketkalender. Snygga bilar kan man väl aldrig få för många av?! 
  • Under jullovet ska vi iväg på lite äventyr och då passar barnkitet från Folksam perfekt. I den gröna förpackningen finns både plåster, solkräm, brännskadegel och skavsårsplåster. Vi har båda barnen försäkrade via Folksam sedan tidigare, så att promota dem gör mig inget alls. 
  • En härlig kräm från ACO Minicare kommer väl till pass för både stora och små så här års. Båda barnen blir lätt torra och röda på kinderna så fort det blir kallt och blåser ute och mina händer känns som slippapper (speciellt eftersom jag ägnat mig en del åt spackling och slipning på sistone). Krämen går lätt in i huden och när jag smörjt in barnen på kvällen är det röda på kinderna nästan helt borta på morgonen. 
  • Bamse för de yngsta är också något som passar oss. Victor gillar Bamse tokmycket just nu (som jag nämnt tidigare), så den var en given succé. Eftersom det är färre bilder per uppslag blir det lättare för honom att hänga med än när vi läser en vanlig Bamsetidning, även om han själv gärna läser "riktiga" Bamse. 


Tusen tack, Loppi, för att vi fick vara med och testa! :)

Just nu finns en ny blogbag att ansöka om. Den innehåller ekologiska produkter från Änglamark och vänder sig till barn 0-3 år. Ansök HÄR. Ansökningsperioden går ut 3 december, så skynda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar