torsdag 28 mars 2013

Sångpåsen från Oskar&Ellen

På Bloggminglet i helgen fanns Petra från Oskar&Ellen på plats. Hon hade med sig många fina saker och jag kom därifrån med en riddarborg med riddare, häxa, prinsessa och annat.


http://www.oskarellen.se/assets/207-castle-green-.jpg
Bilden lånad från Oskar&Ellen
Sedan tidigare har vi deras härliga världskarta - som vi nog för övrigt ska önska oss mer figurer till - och sångpåsen - som det också finns nya figurer till (figurer 3,4 och 5 på hemsidan saknar vi). Tips till pojkarnas födelsedagar! ;) Jag har skrivit om båda dessa saker tidigare.

http://www.oskarellen.se/assets/8070-world-map.jpg
http://www.oskarellen.se/assets/208-music-bag-.jpg

Victor var inte ens ett år när han fick sångpåsen i julklapp. Han har tyckt om den ända sedan han fick den och vi har fyllt på med två nya uppsättningar sångfigurer, så nu är påsen nästan helt fylld.
Jag berättade för Petra i lördags att Victor fastnade för den fina gula stjärnan så snart han fått påsen. Den skulle med överallt och han har bitit på den, tappat den i geggamoja, spillt mat på den... Jag har tvättat den förstås, men trots det har den "med åren" blivit lite sunkig. Kan man väl säga. Den är fortfarande mjuk och hel, men missfärgningarna vill inte försvinna.

När jag berättade detta, sa Petra att han skulle få en ny stjärna av henne och idag föll den ner i vår brevlåda. Tusen tack, snälla! Det är en viss skillnad på dem... :) Den första stjärnan får nog en plats i Victors nostalgilåda nu, så hädanefter kommer figurerna i sångpåsen att se lika nya och fina ut allihop. :)


Nu för tiden äter han inte på stjärnan längre, men sångpåsen används fortfarande regelbundet. Oftast vid längre toalettbesök... Då tar han med sig sångpåsen in i badrummet och medan han sitter på toa sjunger han igenom alla figurerna i påsen. Det är en fiffig sysselsättning, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar