fredag 29 juni 2012

Mammas örhängen

I julklapp fick jag underbara örhängen gjorda av finaste Amanda Egilson. När det var dags för mig och syrran att fixa en 65-årspresent till mamma, tänkte vi oss en variant av mina örhängen till henne. Jag träffade Amanda och förklarade vad vi var ute efter. Två namnbrickor i varje hänge, på lite olika höjd. Syster och jag har två söner var, så barnbarnens namn skulle finnas på brickorna. Skissen jag så småningom skickade såg ut så här:


När mamma fyllde 65 fick hon så dessa örhängen av sina döttrar med familjer:




Så fina, så fina! Mamma blev jätteglad över dem och har fått många kommentarer om sina vackra örhängen. Tusen tack, Amanda! De blev så himla bra! Nu kan mormor alltid ha barnbarnen med sig, fastän de bor drygt 40 mil bort.

2 kommentarer:

  1. Dem var verkligen fina! Förstår att din mamma blev glad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, Amanda kan sitt jobb hon! :)

      Radera