lördag 30 juni 2012

Designed by Cue, designed for... me!

För nästan exakt en månad sedan levererades min Äntligen Hemma-mässevinst - en 180 cm bred Cue Continental från KungSängen, i färgen Stone, med huvudgavel, gavelkuddar och aluminium/ek-ben.

Vår gamla säng blev till slut en mischmasch av allt och inget. De sista månaderna bestod den av en 80 cm bred urgammal Dux-resårbotten ihop med en 90 cm bred ny IKEA-resårbotten, med ett par cm lägre ben, och ovanpå det en 160 cm bred 10 år gammal bäddmadrass. Häpp! Riktigt hemskt faktiskt. Nerlegad och ojämn och fel bredd. Det är med andra ord inte särskilt förmätet av mig att säga att den där vinstsängen verkligen hamnat på rätt ställe. :)


När nu den nya står på sin plats känns resten av rummet bara fel. En roströdbrun tapet full med gamla hål efter vägghyllor, lampor och tavlor. Det har varit både kontor och barnrum därinne innan vi flyttade in där förra sommaren. Men eftersom både fönster och golv ska bytas och spänntaket ersättas med annat inom kort, struntar jag i väggarna. Jag ser ändå bara sängen därinne!


Nu har vi så haft den nya sängen i en månad. Vad tycker vi då?

Jo tack, bra! Det tog ett tag innan kroppen vande sig, men jag sover riktigt skönt. (Fast det kanske till en del beror på vad jag sov i förut...) Det känns "vuxet" med huvudgavel (som jag aldrig haft som vuxen) och gavelkuddarna är himla praktiska. Till en början var vi osäkra på om hårdheten verkligen var "fast", som vi hade beställt, för vi upplevde att det var jättemjukt i huvudändan - så mjukt att huvudet åkte ner mer än resten av kroppen. Men madrasserna har olika komfortzoner, så vi vände helt enkelt på dem och då blev det mycket bättre. :)  Jonas, som haft problem med sin rygg så länge jag kan minnas, har sovit betydligt bättre i denna säng än i den gamla.


Färgvalet då. "Stone" är en grå färg med mycket brunt i sig, vilket kanske inte syns så bra på mina bilder. Jag tycker att det gröna tyget som finns som alternativ är fantastiskt fint, men eftersom vi inte har en aning om vilka färger vi vill ha i sovrummet så småningom, så är det bättre med en neutral färg. Stone passade bäst till våra sängbord i ek och dem kommer vi absolut att behålla, så de fick helt enkelt styra färgvalet. Därför blev det också sängben av ek/aluminium.


Så...tusen tack för sängen, KungSängen! Kul att ni gillade de sex orden jag skrev ner i en hast. Och tack för all hjälp, Marie på huvudkontoret! Jag har nog aldrig varit så förvirrad i telefon som när jag pratat med dig, men du har varit himla trevlig och proffsig. Bara det är en anledning så god som någon att rekommendera Cue Collection.

3 kommentarer:

  1. Hej fina Jennie!

    Vilken fin säng, ser hur skön ut som helst :)

    Vill bara hoppa in en snabbis och ge lite lördagskramar från regninga uppland!

    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Vi sover himla gôtt! :)

      Radera
  2. Gud så härligt, och vilken snygg säng! Lite piff därinne när allt lugnat ner sig i övrigt så blir det ju kanon!

    Kramar

    SvaraRadera