fredag 3 februari 2012

Tecken från ovan...

Det första tecknet

Jag hade ingen röst när jag vaknade imorse. Lätt att få iväg två barn till förskolan då...

Jag hade ändå tänkt att åka till jobbet, eftersom en nära kollega gör sin sista dag idag. Vad jag skulle ha gjort på lektionerna hade jag nog inte tänkt på. Hur får man tyst på 23 sextonåringar utan en gnutta röst? På två av tre lektioner hade jag dessutom planerat att ha muntliga genomgångar... Häpp!

Det andra tecknet

Bilen hjälpte mig att fatta rätt beslut, i och med att den inte startade över huvud taget. Inte alls. Den var lite trög igår kväll när jag skulle hem, men inte trodde jag att detta skulle hända. Batteriet måste laddas, eller så blir det till att köpa ett nytt...

Det tredje tecknet


Snö.

Jag sopade av dryga fem centimeter snö från bilen víd kvart över åtta. Bara någon timme senare såg den ut så här:

...och det bara fortsätter...

Pendeltågen går inte som de ska och på Aftonbladet varnas trafikanter för att ge sig ut på den väg jag skulle ha åkt till jobbet.

Alltså har jag varit hemma och varit tyst idag och det får jag fortsätta med hela helgen. (Det är nog en förutsättning för att rösten ska vara tillbaka på måndag.)

1 kommentar:

  1. Hoppas det hjälper att vara tyst. Far och jag skall ut och kolla på örnar lördag morgon vid Hornborgasjön. Har skottat snö idag, och det verkar som det slutat snöa här, men det är -14,5 så det blir att ta på sig ordentligt. kram mamma

    SvaraRadera