söndag 20 november 2011

Ljuvlig lördag i tre akter

Vilken härlig dag jag hade igår!

AKT 1
Vid 10-tiden träffade jag Mia och Anna i ett fantastiskt vackert Stockholm. Solen sken och det kändes snarare som september än november. Vi gick till bergrummet på Skeppsholmen och tittade på utställningen om inkaguldet. Ganska imponerande! Efter en väldigt god långlunch på Nationalmuseums restaurang Atrium, gick vi en sväng till Gallerian innan det var dags för mig att säga hej och tack och dra vidare till nästa akt.

Vi hann att avhandla en hel del på bara ett par timmar. "Cut the crap" är sånt som gäller vid sådana tillfällen. Som vanligt efter våra möten känner jag mig lugn och fylld av leenden. Jag är så glad över er!

AKT 2
Årets sista WeRFamily på Café Opera. Fullt med bloggande föräldrar och roliga presentationer från bl.a. Disney on Ice, Stor&Liten och HSB (som har rolig pepparkakshustävling). Härlig goodiebag och gott fika fick vi också. Det hade ju varit fiffigt att använda den där kameran som fanns längst ner i väskan...och inte kom jag ihåg att fota goodiebagen innan jag plockade upp allt i förmiddags... (Trött jag blir på mig själv!) Roligt lego, fin scarf, gott te, smaskigt godis, schyssta presentkort, fin nalle, härlig pepparkakshusform och en massa annat fanns däri i alla fall.

AKT 3
Lördagen avslutades med skön 30-årsfest för Alex. (Och då kom kameran fram!) God mat och dryck fick vi. Tack! En massa skratt och allvarliga diskussioner kring matbordet fick vi också. Tack! Efter maten dukade hon fram två ljuvliga tårtor - en limemoussetårta på kokosbotten och en chokladchock. De var så himla goda, båda två!


Sedan fick vi varsin Mojito. Så god avslutning på en mysig kväll! Tack för att jag fick komma!


När jag sent omsider kom hem hade jag lyckats bli pigg igen av friska luften, så det dröjde länge innan jag kom till ro. Så typiskt!

Nu kommer det dock inte att dröja särskilt länge. Tack och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar