torsdag 30 juni 2011

Cirkus

Igår var vi på cirkus. Hugo var helnöjd. I bilen på väg dit sa han "Va skönt att inte Victor är med. För då behöver inte jag vara tyst alls.". (Jo, ibland ber vi faktiskt honom att vara tyst, så att lillebror får en syl i vädret.) Akrobaterna var duktiga och roliga, hundarna imponerade och lilla mamma skrattade hjärtligt åt clownerna. Riktiga gapskratt faktiskt. De var helt klart kvällens behållning för mig. Hugo skrattade allt en hel del åt clownerna, han med. Tyvärr gillade jag inte alls det sista numret. Det presenterades som "en världssensation", men jag tyckte bara att det var osmakligt. In kom en sliten karl, som väl skulle föreställa en cool hårdrockare, men som mest såg ut som en alkis i mina ögon. Efter kom en tillika cool brud med en back öl, skulle det se ut som. Han bäljade i sig en massa och började sedan spotta ut det. Eller ja, jag uppfattade det mer som att han "kräkspottade", för ingen kan hålla så mycket vätska i munnen. Sedan drack han en massa till och började spruta eld. Skulle väl kanske kunna vara coolt, men det tyckte inte jag. Inte så som numret var uppbyggt. Enbart väldigt opassande som familjeunderhållning. Men, som sagt, föreställningen var annars riktigt bra och Hugo var nöjd med kvällen och det är ändå det viktigaste. Och det var riktigt mysigt med en kväll tillsammans med vår store pojke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar