söndag 29 augusti 2010

Imorgon...

...ska jag till Uppsala för registrering på den sista kursen som behövs innan jag kan ta ut min examen. För min del blir det mest fix och trix, tror jag, eftersom jag har tänkt att tillgodoräkna mig en massa saker och nästan inte göra något nytt i höst. Kursen består egentligen av praktik, examensarbete och en liten delkurs till (som jag inte har koll på och som är den jag SKA göra. Typiskt!). Praktik tänkte jag skippa eftersom jag arbetat i 10 år nu. Examensarbete tänkte jag skippa eftersom jag skrev om elever och undervisning i min Historia C-uppsats i våras. Så nu ska jag bara se till att de ansvariga får rätt dokument, så att de kan ta rätt beslut... :) Såg förresten att den som är kursledare för examensarbetet är en gammal kursare till mig. Vi läste svenska, litteratur och pedagogik tillsammans. Det är nog 7-8 år sedan jag såg honom sist och då hade han precis gett ut en diktsamling. Inte kunde jag tro att han skulle hamna på universitetets lönelista. Kul, kul! Får väl se om han känner igen mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar