lördag 21 augusti 2010

En dag utan regn...

...önskar jag mig nu så att jag kan måla färdigt garaget. Det såg länge ljust ut idag, men nu behöver vi tända lampor för att se härinne - så mörka är molnen. Skrutt också! Det blir ju aldrig klart, det där. Jonas har påbörjat stödmuren framför garaget. "Lite snett är också rakt" har jag hört... Han är inte helt nöjd, men det kommer att bli jättebra. Bilder kommer! Hugo har börjat på sin nya förskola och än så länge har allt gått bra. Han har fullt upp att leka med alla nya och spännande saker som finns där. Victor är hyfsat nöjd med att bara ha mamma hemma på dagarna. Emellanåt blir det ju lite långtråkigt förstås, speciellt när mamma "måste" göra en massa annat än att leka och läsa med honom. I förra veckan hade han ett par nätter där han inte sov särskilt bra, eller ja, jag sov inte särskilt bra för han låg på min mage hela nätterna. Charmigt när dom är bebisar, tungt när dom är 11kg. I alla fall, jag var rätt sur på honom för detta - han vaknade dessutom 05.15 och skulle leka. Sedan visade det sig att två kindtänder har kikat fram däruppe... Konstigt att jag aldrig lär mig att titta efter nya tänder när han beter sig på nåt nytt och annorlunda sätt, för det slår ju aldrig fel att det har med tänder att göra. En bitig kille är han nu alltså, lillskrutten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar