torsdag 8 juli 2010

Plats

Ibland känns det som om vi bor i en lite etta nånstans. Det är så mycket prylar överallt så jag glömmer liksom bort att vi egentligen har ganska gott om plats. Häromdagen fick jag för mig att rensa bakom bokhylledörrarna i Hugos rum. Hejsan, hoppsan, så roligt! Där hittade jag pärm efter pärm med böcker som var smygkopierade från pärm till pärm. Alla hade med min gamla C-uppsats att göra, så de handlade om kyrkobyggen och om ekonomi och om adeln under 1600-talet. Så fantastiskt intressant...! Och så fantastiskt härligt att kasta bort. Nu ska ni ju inte tro att det är tomt i den där bokhyllan. Nej, nej, istället har några historieläroböcker som tidigare har bildat trave på skrivbordet fått flytta in, så där är redan fullt igen. I källarrummen har vi möbler, kläder, leksaker, bra ha-saker och en massa annat odefinierbart, eftersom det finns plats för det...eller nåt. Smart då att vi ska bygga ut huset för att få mer plats, när det enda som kanske egentligen behövs är en rejäl jäkla rensning. (Och en större toalett och ett större kök förstås.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar