onsdag 17 februari 2010

Kalajs på g

Min kärlek, Jonas, fyller snart år (om två månader). En sådan där jämn födelsedag som bör firas stort. När jag fyllde samma blev jag väldigt överraskad av denne man och släkten. Jag visste att vi skulle äta någonstans, men inte var och inte med vilka. Vi hamnade på en tjusig restaurang vid vattnet och jag drack det godaste alkoholfria (eftersom jag var hyfsat välgravid) vinet någonsin. Maten var gôrgo och sällskapet det bästa. Detta innebär att frugan ska fixa kalajs denna gång. Situationen är liiite annorlunda nu. Framförallt har vi två pyttemänniskor i huset och vi installerade bergvärme i höstas... Fancy restaurants är inte aktuellt. Maken vet att det ska bli, när det ska bli och att det blir nära vårt hem (för barnläggningens skull). Han är faktiskt också tillfrågad om vad vi ska bjuda på. Med andra ord vet han redan att hans kalas för mig var bättre än vad mitt kalas för honom över huvud taget har potential att bli. Med bättre menas: ingen förberedande dukning, ingen städning, ingen matlagning, trevliga servitörer, fantastisk utsikt och sånt. Men. Jag har ingen tanke att tävla inom ovan nämnda områden. Det jag satsar på är: fantastiskt god, enkel mat, mysig miljö och (framför allt) en imponerande gästlista! Igår hade jag panik, eftersom vi blir för många för att vara hemma, det förmodligen är för kallt för att vara utomhus och alla lämpliga lokaler är bokade. Så jag sände ut ett nödrop till mina vänner och jag fick flera förslag, varav ett nu är bokat. Jippi! Miljoners tack till Rebecca! Nu kommer resten att fixa sig utan kymmer, det vet jag. (Hjärtat! Om du läser detta: försök inte ens att lista ut vilka som kommer eller var vi ska vara. Du blir bara trött då!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar