måndag 22 juni 2015

Måndagslista v 26

Ännu en stund är det måndag och jag är glad över:


  • vackert väder, denna semesterns första måndag
  • vind- och soltorkad tvätt
  • lekkamrater på besök
  • en mycket trevlig avslutningslunch med jobbet i onsdags. 
  • att syster och svåger firar 20-åriga bröllopsdag imorgon! Tjoho! 
  • att jag äntligen har tid att rensa bort det sista från vårt gamla kök
  • Hugos stundande 9-årsdag med tillhörande kalas.
  • mina svenskämneskollegor! Vi har jobbat hårt för att få en tydligare samsyn i år och avslutade läsåret som en sammansvetsad grupp. Tack för ert stöd! Det är så skönt att inte vara ensam. 
  • tid att läsa goda böcker som jag samlat på hög. 
  • välsorterade bibliotek. Ja jösses, vad glad jag (och barnen) är över det! 
  • ett sorgsamt farväl från Ribby förskola i torsdags. Nu har hela familjen slutat på dagis och det känns underligt. Det har känts så tryggt att lämna barnen hos er och de har lärt sig så mycket! 
  • SOMMARLOV! 
Ha en härlig vecka, alldeles oavsett om ni jobbar, har semester eller är lediga av annan anledning. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar