söndag 23 november 2014

Slipa och måla

Igår kväll blev jag flera år yngre av alla skratt på Bloggmiddagen 2014, men detta jäkla husbygge gör mig visst ändå gråhårig i förtid! Värk i armar och axlar har jag också... 


Idag har jag med andra ord hållit till i vardagsrum och kök. Sista slipningen av spackel (förutom på ett par ställen där det ska bredspacklas en gång till) är avklarad - trodde jag! Nu är nästan allt grundmålat och när den vita färgen kom upp såg vi att det i alla fall finns några svackor som behöver bättras i. Blä! Vill ju bli klar med dessa rum snart!


Så här ser det ut just nu. Det kommer tyvärr inte att kunna bli helt klart innan jul, eftersom vår tänkte murare inte kunde och det verkar svårt att få tag på någon annan som har tid denna månad. Det innebär att vi får vänta med att lägga in det nya golvet och strunta i att tapetsera väggen med murstocken (eftersom det är smidigare att mura och putsa utan att behöva ta hänsyn till nylagt golv och nyss uppsatt tapet). Däremot kommer vi att tapetsera de andra väggarna och lägga golvet i köket. Det är en liten höjdskillnad mellan gamla och nya delen av huset, så därför kan vi göra klart golvet i matdelen även om vardagsrummet får vara utan.


Undrar jag om det blir någon gran i det här rummet i år?! Jag vill ju inte ha granen i källarn, som sagt.


 Även om det är himla träligt att hålla på ibland och även om man känner sig som en av dammråttorna under sängen, så är det trots allt ganska kul att slipa och dona och så ser man ju skillnad. Därför kan jag bjuda på ett vagt leende mitt i röran. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar