söndag 21 november 2010

Hjärtat svämmar över!

Har precis varit ute i garaget ett par minuter och handräckt Jonas. När jag kom in stod Hugo och gav Victor vatten ur tandborstmuggen. "Så ja, Victor, var det gott med vatten?" sa han. Och när han fick se mig fortsatte han: "Victor ramlade ner från soffan och blev jätteledsen och jag försökte trösta honom, men det gick inte, så jag hämtade ett glas vatten för han hade nog ont i munnen och då gick det över." Och Victor pekade under bordet och sa "Lamla. Ajajaj. Lamla." och tog en klunk vatten till. Lite röd runt ögonen var han allt, men annars var han som vanligt. Och nu sitter de i Hugos rum och ritar båda två och lyssnar på Victors favoritskiva - Bamse. Alltså, vilken klok unge vi har! Att bara komma på att hämta vatten när lillebror är ledsen... Jag blir bara lycklig i hela hjärtat.

1 kommentar: