torsdag 18 mars 2010

Ich habe Angst!

Skrivkramp. Kommer inte igång. Hör mina egna råd som jag brukar ge elever, men det funkar inte. Jag är nog så innerligt rädd för att inte lyckas och därför tillåter jag mig inte att lyckas över huvud taget. Jag är ju lärare, för guds skull! Jag har handlett hur många specialarbeten, projektarbeten och historiska uppsatser som helst - jag vet hur det ska gå till. Det är väl precis där felet ligger. Tänk om jag, som ju är lärare, inte får igenom min uppsats i juni? Tänk om jag har missat massor av tidigare forskning inom området? Tänk om min undersökning blir för snäv och inte ger något alls. Tänk om jag får ihop 5 sidor och inget mer - det blir det ingen C-uppsats av!! Och tänk om min handledare tycker att jag är alldeles för beroende av hans hjälp för att kunna anses ha gjort en självständig undersökning... BLÄ! Måste bara starta min laptop och börja. Så här: 1. INLEDNING...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar