måndag 25 januari 2010

Äkta kärlek

Storebror och pappa läser saga i storebrors rum. Dörren är stängd. Lillebror är iordninggjord för natten. Sätts ned på golvet i badrummet medan mamma är på toa. Lillebror kryper till tröskeln, tittar på mamma och kryper ut i hallen. Fortsätter genom hallen till den stängda dörren. Ställer sig upp mot dörren. Bankar med höger handflata så mycket han kan.

Mamma är klar. Kommer efter och öppnar dörren. Lillebror får syn på storebror.

Leendet. Det där som fyller ett helt rum. Det där som tar fäste i magtrakten och fortplantar sig i varje muskel i hela kroppen. Det där som får ögonen att lysa och risgrynständerna att äntligen synas.

Där är min bror!

1 kommentar:

  1. Vad härligt det är med syskonkärlek! Tack för bloggtipset, har lagt till dig på min blogglista. När jag ska hinna läsa alla bloggar är en annan fråga. ;) Du, förresten. Jag skickade inbjudan till Tupperwareparty till dig via Facebook. Den 9/2 18.30. Man får ta med en vän, jag bjuder på smörgåsar och fika.

    Kramar Rebecca

    SvaraRadera