fredag 17 juni 2011

Tom Tits resväska

Igår fick jag en himla fin liten resväska med posten. Den innehöll såpbubblor, klistermärken, ett slags jordglobspussel och ett härligt presentkort på en gratisdag för hela familjen på Tom Tits Experiment i Södertälje. Jonas och Hugo var där med farfar för ett par månader sedan och hade en härlig heldag. Det finns så mycket att titta på och testa. Hugo tycker ju att Tekniska muséet är häftigt också.
I sommar får vi se till att åka till Tom Tits hela familjen. När jag tänker efter tror jag faktiskt inte att jag har varit där någon gång. Hm...ja ja, då är det väl på tiden då. Jag tycker ju att det är jättekul med sådana där saker, fastän jag är humanist. ;)
Nu ska jag fixa marängsviss till eftermiddagsmellis för att fira att det är sommarlov. Precis som vi har firat in varje sommarlov sedan jag var liten. Riktigt mysigt! Vädret kunde ju varit lite mer sommarlovigt dock... :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar