måndag 20 juni 2011

Måndagslista v. 25

Idag, måndag, är jag genuint glad över:
  • att det är midsommar alldeles nu! Vid sida av julen är midsommar min absoluta favorithögtid! Lovely, lovely.
  • det långa långa sommarlov som pojkarna står precis i början av. Sol, bad, utflykter och grävning hoppas vi på.
  • den tredje lilla svensyskan som är på gång i familjen Y. Grattis grattis grattis!
  • vår extrakyl som kommer på plats i matkällaren i morgon! Lyx!
  • allt som växer och knakar här hemma. Både sånt med rot och sånt med fot. (Jag kommer helt klart vara kortast i familjen när de där på fot är färdigväxta!)
  • min Jonas. Som vanligt. Som alltid. Tänk att han är min... :)
  • den hög med böcker som väntar på att läsas i sommar. En del är nya läroböcker som jag ska kolla in och en del är enbart för mitt eget höga nöjes skull.

En härlig vecka med midsommarplanering och 5-årskalasplanering tänkte jag ha. Hoppas ni också får en god vecka!

Som vanligt finns flera listor hos Jenny.

1 kommentar:

  1. Extrakyl låter verkligen lyxigt! Just nu har jag extrafrys, som nog är mkt användbart (pluggar och gör praktik samtidigt, lagar därför MYCKET mat i helgen och fryser i portioner), men är också stort grönsaksfan, och de flesta sommargrönsaker blir ju tyvärr aldrig detsamma efter en frysomgång.

    Nedrans i-landsproblem.

    Trevlig vecka!

    SvaraRadera