måndag 13 juni 2011

Måndagslista v. 24

Idag måndag är jag solig och glad över:
  • det härliga gäng med vänner som var hemma hos oss igår och grillade och lekte! Äntligen fick vi inviga garaget på riktigt. Men jösses, så många vi har blivit!
  • att vi snart har ett extrakylskåp i matkällaren igen! Tack E-L och M! Sedan vår gamla kyl pajade i vintras har jag saknat, saknat och längtat efter en till.
  • att mina pojkar har så himla goa förskolefröknar. Ni är guld värda allihop!
  • att vara på Värmdö med alla mina kollegor ett par dagar, få en massa god mat och prata massa strunt. Det är så himla fint här ute!
  • all pedagogisk och organisatorisk input jag får av mina kollegor. Hoppas vi kommer ihåg alla fiffiga idéer i augusti...
  • att få sova i ett alldeles eget rum inatt. Jag har dessutom två sängar, så jag tänkte sova halva natten i vardera säng...När jag vaknar vid tre-tiden och är genomvarm kryper jag bara ner i den svala sängen bredvid. Så fiffigt!
  • ordet "fiffig" som jag tydligen har fått på hjärnan för tillfället. Ett himla användbart och fiffigt ord... :)
  • att farmor och farfar kan hämta pojkarna på dagis dessa dagar. Det gör vår vardag så mycket lättare.
  • min Jonas, som gjorde så fint i garaget inför festen igår, och som i förra veckan fyllde tre växelflak inom loppet av fyra dagar. Det kostar på kroppen att skumpa runt i en liten bobcat sådär. Bra jobbat älskling!
  • att det snart är sommarlov för mig och pojkarna. Bara fyra dagar kvar!
  • att lilla mamma mår bra efter sin operation. Skönt skönt!
  • de fina växterna Rebecca hade med sig i utbyte mot några från vår trädgård. Gräset är sååå fint! Tack!
  • att även den gångna veckan har varit riktigt härlig. Det tror jag att denna blir också. :)

Fler listor finns hos Jenny.

1 kommentar:

  1. Vad kul att du gillade gräset! Jag är så glad över ormbunkarna! :)

    Kramar!

    SvaraRadera