onsdag 9 januari 2013

Söta söta Victor

Nu har lilla Vickevire snart haft feber i en vecka och en elak hosta därtill. Imorgon blir det läkarbesök.

Men han är ganska söt även när han är sjuk, den där lille.

Igår fick jag ett sms av Jonas där det stod "Victor vill ha sin mamma idag". När jag kom hem låg han alldeles vissen i soffan. Jag satte mig bredvid honom och han kröp direkt upp i mitt knä, virade armarna om mig och sa med en ynklig röst "Mamma, jag ville haaa dig!" och idag när jag kom hem möttes jag av ett "Vi har väntat lääänge på dig, mamma!".

Mammahjärtat ligger i en liten smält pöl någonstans nere i tårna. Goa unge!


Javisst ja - en sak till! När jag började bli lite piggare och äntligen hittat aptiten efter min julsjuke var han också sådär söt.

Vi åt middag och på bordet fanns en skål med körsbärstomater som jag trivdes bra ihop med. När jag tagit den sista i skålen, spetsade Victor en tomat, som fanns på hans tallrik, på sin gaffel, sträckte fram den till mig och sa "Mamma, du får den här!" med världens sötaste röst. Jag sa förstås något i stil med "Åh tack, vad snäll du är, gubben!" och tuggade i mig tomaten direkt, varpå Victor sa "Jag har bara sugit lite på den."

Japp.

 Himla omtänksamt och givmilt av honom att dela med sig. :)

2 kommentarer:

  1. Fick inte kramas när ni var här! Jäkla sjuke! mor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan vara bra nu tycker jag. Det känns som att vi redan borde ha klarat av 2013 års dos... Vi ville ju kramas massor innan Australien!!! Det får bli smällpussar i telefon istället. :)

      Radera