fredag 25 januari 2013

Ännu en fredag

Nu under vårterminen är jag lektionsfri på fredagar, vilket innebär att jag kan sitta hemma och rätta eller planera utan några avbrott. Jag har nu avverkat fredag nr 2 med detta schema och det har fungerat riktigt bra. Vi har ett jättebra webbaserat intranät, där vi lägger upp planeringar, uppgifter och resultat, så det finns mycket jag kan göra hemifrån. 

Idag har jag dock haft ett avbrott för veckans tredje tandläkarbesök. Vilken tur att jag har en härlig tandläkare och tandsköterska, som gör att det faktiskt är lite roligt att gå dit. Missförstå mig rätt! Jag fick ju ett ganska jobbigt besked om min tandhälsa för ett par månader sedan och har hunnit med 8 besök sedan dess. Mäta fickor hos tandhygienisten, dra ut en tand, laga en annan, fixa krona på en tredje, göra avgjutning för bettskena... Nu har jag bara två inbokade besök kvar och det känns faktiskt helt okej. Tandläkaren tycker att övriga tänder ser mycket bättre ut nu än i november och jag kan inget annat än att lita på det, jag. Och fortsätta med tandtråden! :)

Farmor och farfar har lånat Victor idag. De var visst och badade i flera timmar. Mysigt! Han blev kvar hos dem och kommer inte hem förrän någon gång på dagen imorgon, så han är kung för ett tag!

När Hugo och jag kom hem från skolan satt han i sitt rum och spelade nintendo en stund, medan jag jobbade lite till i vardagsrummet. Helt plötsligt säger han därinifrån "Va mysigt vi har det, mamma!". Jag kunde inte låta bli att fråga varför och då var det för att det inte var någon gapig Victor hemma. När han var med Jonas och köpte ingredienser till hemlagad pizza hade han sagt att det skulle bli skönt att äta middag i lugn och ro, utan en skrikig Victor... Det säger en del om vilken fas lillebror är i just nu - vill alltid ha rätt och vill inte äta mat.

Skönt för båda pojkarna att få full uppmärksamhet från inte bara en, utan två vuxna var. Och mysigt för mamma och pappa att sitta i soffan och käka ostbollar och titta på spännande äventyrsfilm med Hugo.

På Facebook har en mycket tänkvärd dikt till alla föräldrar cirkulerat ett bra tag. Detta behöver jag påminna mig om varje dag!


Ha en härlig helg, hörrni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar