tisdag 1 januari 2013

Nyårsmiddagen och sånt

Vi firade nyår här hemma tillsammans med vår granne Robban. Det blev en massa prat och skratt och PS3-spel och god mat förstås. En riktigt härlig nyårsafton, tycker jag!



Välkomstdrink med äppelcidersorbet och cava. Smarrigt!


Förrätt: löjrom med tillbehör.


Varmrätt: helstekt älgfilé, gorgonzolasås och diverse tillbehör. Filén var vansinnigt god!


Efterrätt: mangosorbet med vaniljmascarpone på chokladkexbotten. En perfekt smakkombination.

Vi brukar laga en massa god mat, både Jonas och jag, men det var länge sedan vi lyckades så här galet bra med en hel trerättersmeny. Alla smaker kompletterade varandra riktigt bra. Jag kommer att återkomma till efterrätten i ett eget inlägg, men jag är absolut inte ledsen över att det var slut på hallonsorbet överallt. :)

Idag är det fixardag för mig här hemma, medan Jonas och grabbarna är på bio - Sune i Grekland. Snart bär det av till Grästorp för några dagar hos mor och far. Det ska bli mysigt!

God fortsättning på det alldeles nya året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar