tisdag 8 januari 2013

Hallå, måndagslistan! Var är du?

Det har nu varit en massa aftnar på måndagar och sjukdomar och hit och dit. Jag vet att det är tisdag idag, men jag måste faktiskt få gjort en måndagslista innan jag glömmer av den alldeles och slutar helt. Det vill jag ju inte.

Sååå...efter många om och men är här en tisdagig måndagslista:

Idag är det måndag tisdag (fast måndag) och jag är glad över:
  • att jag trots allt har haft flera mysiga dagar tillsammans med min familj, där vi inte har behövt passa några som helst tider utan bara låtit dagarna fyllas.
  • att Victor fått plats i simskolan! Vi hade dessutom sådan tur att båda killarnas kurser ligger samma dag, samma tid. Tjoho!
  • att jag känner lite ny energi inför den nya terminen. Jag kommer att vara undervisningsfri en dag i veckan, vilket förhoppningsvis kan hjälpa mig att finna mer balans i arbetet.
  • att mor äntligen fått rätt hjälp med sin hosta/feber, som visade sig vara lunginflammation. Hoppas det går snabbt att bli bättre nu, mamma!
  • Hugo, som har sådant storebrorstålamod allt oftare. Börjar han komma in i en lugnare fas, månne?
  • Victor, som fortfarande är skruttig och visst "ville ha sin mamma" hemma idag... Sötnos!
  • Jonas, som som som är allt allt allt även om jag inte alltid säger det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar