fredag 27 juli 2012

Ny kamera, hurra!

Min kamera gick sönder för ett par dagar sedan och jag har nu fått fota med min gamla mobiltelefon och med min första digitalkamera, som har en repa i linsen... Det mesta har blivit alldeles för suddigt.

Men.

Idag var vi inne hos Daniel på Audio Video här i Grästorp och där fanns en liten ny kamera, som bara stod och väntade på mig. Eftersom jag egentligen inte planerat något nytt kamerainköp är jag inte så insatt i vad som finns på marknaden. Men här fanns en nyare modell av min gamla kamera (om än ej den allra senaste), med i princip samma funktioner, samma typ av minneskort och batteri. En Sony Cyber-shot DSC-W230. Perfekt att slippa lära om.



Dessutom var det demoexemplaret som såldes, så jag fick den till ett riktigt bra pris. Enda nackdelen, precis som Daniel påpekade, är att kameran är svart. Min förra är röd och väldigt mycket snyggare. :) Men men, det är smällar man får ta! Kanske kan en rengöring och service få den gamla att fungera igen, så fastän jag nu köpt en ny, så lämnade jag in den. Snart har jag kanske två kameror alltså...

Det nya batteriet ligger nu på laddning, så imorgon är det dags.

Äntligen en riktig kamera igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar