måndag 16 juli 2012

Måndagslista v. 29

Idag är det måndag och jag är glad över:
  • att Jonas äntligen har semster, så att han bara behöver jobba på ett bygge, istället för två.
  • att barnen trots allt är så tålmodiga.
  • den helt underbara middagen vi blev bjudna på i lördags. Åh, så mycket gott! Och det var hejdlöst länge sedan jag skrattade så att jag grät. Tack, kära vänner! Nästa gång vi ses vankas det bröllop... :)
  • helkvällen med Therese förra veckan. Vi hade en hel del att avhandla. Kvällen avslutades med bio - "Weekend" på Grand. Snacka om personkemi! De visade nyförälskelse på ett sånt sätt att jag kände mig alldeles kär när jag gick därifrån.
  • jordgubbsplantorna vi fått. Även om det bara är pyttegubbar i år, så smakar de godare än alla andra.
  • att himlen just nu är blå, eftersom vi snart är helt utan tak.

Hos Jenny samlas fler listor under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar