onsdag 18 januari 2012

Utmaning

Följande utmaning fanns hos Mazlin. Riktigt rolig, tycker jag. Vad tycker du?


1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
För tio år sedan var jag 25, nästan 26 år. Jobbade där jag fortfarande jobbar (jösses!) och bodde i en härlig liten lägenhet i samma ort. Undervisade i svenska och engelska, delade arbetsrum med världens bästa Anna och Mia. Jösses vad roligt vi hade ihop! Trivdes himlans bra med livet. Med mig själv. Tyckte om jobbet, livet och hela alltet. Föga anade jag att jag om bara några veckor (för tio år sedan) skulle åka på kryssning och träffa mitt livs kärlek på dansgolvet...Men det är en annan historia...

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?

För ett år sedan hade jag precis börjat jobba igen efter nästan två års föräldraledighet. Jag jobbade bara deltid och hade inte så mycket undervisning, men kände mig väldigt taggad att komma igång igen. Satt i ett nytt arbetsrum och lärde känna nya kollegor - upplyftande och ögonöppnande. På fredagar var jag fortfarande ledig med mina killar. Åh, mys! Sedan höll vi väl på med insidan av garaget för ett år sedan? Jo, så var det nog...

3) FEM SNACKS DU GILLAR

Snacks...ostbågar, sourcreme chips, jordnötter, ugnsrostade mandlar, små knastriga röda vindruvor (om nu frukt får vara snacks...).

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:

Jag sjunger hjärtans gärna med i det mesta och kan texter till en herrans massa sånger, men de som sjungs mest just nu är: Rasmus Seebags "Natteravn" och Lady Antebellums "Need you now" (i bilen), Veronica Maggios "Jag kommer" och  "Välkommen in" (eftersom de spelas på repeat i grabbarnas rum), "Ekorrn satt i granen" som alltid varit min favvisbarnvisa. 

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR:
Oj...om jag var mångmiljonär skulle jag inte fundera lika mycket över vilken köksleverantör vi ska anlita eller vilken typ av kakel det ska vara i badrummen och sånt. Jag skulle se till att mina pojkar fick se mycket av världen och förstås förvalta pengarna så att jag kunde fortsätta att vara mångmiljonär. Jobba lite lagom mycket skulle jag göra, förmodligen som lärare, eftersom det är ett himla stimulerande yrke. De stunder jag inte jobbade eller var ute och reste, skulle jag förmodligen göra en massa onödiga saker, baka och lata mig en del gissar jag! :)

6) FEM DÅLIGA VANOR

Jag är tidsoptimist, skjuter gärna upp saker, sparar alldeles för mycket onödigt, äter alldeles för mycket sött och är hyfsat bra på att smågnälla. Charmigt, eller hur?

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:

Jag gillar att baka, läsa, simma, gosa med mina pojkar och skratta. Högt, hjärtligt, ljudligt och i sällskap.

8 ) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:

Haremsbyxor, skinnkeps, platåskor, stringbikini och sådana där tjusiga pressvecksbyxor med superhög midja skulle inte se så trivsamt ut på denna kropp. EVER!

9) FEM FAVORITLEKSAKER:

Min Kitchen Aid, datorn och ungarnas lego är himla roliga saker att leka med. Som liten älskade jag min lilla docka Frida, som var med ööööverallt. Ord är roliga leksaker också. De allra bästa!

10) FEM PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:

Det här är alltid så svårt...Är det ens fem bloggare som läser min blogg, liksom?! :) Det vore roligt att se vad Rebecca, Nilla och Sofia svarar på frågorna. (Sen vore det roligt att veta vad ickebloggarna bland läsarna svarar också, men det blir lite svårare att administrera...)

Om någon annan vill göra utmaningen går det förstås väldigt bra. Lämna då en kommentar här, så kikar jag in och läser svaren.

1 kommentar: