måndag 20 juli 2015

Måndagslista v 30

Det är fortfarande måndag och jag är glad över:
  • all rivning vi har gjort den här veckan. Nu är gamla köket och badrummet helt borta! 
  • en härlig kväll på O´Learys Tolv med god mat och fantastiskt rolig bowlingmatch. Hugo vann med ett poäng.
  • att Victor tyckte att det var så roligt att bowla! Han studsade på stället konstant under hela timmen. :) 
  • påhittiga barn som leker riktigt bra ihop om dagarna. 
  • mysiga eftermiddagsutflykter i vår närhet. 
  • kalla bad.
  • ett efterlängtat besök hos farbror Kent och "tant" Lena. ;) 

Mitt i allt det glada är jag väldigt ledsen över min systers svärfars bortgång. Jag hyrde ett rum hos systers svärföräldrar under ett drygt år för nästan 15 år sedan och då fick vi en alldeles särskild relation. Vi brukade titta på TV-serien "JAG" (eller "På heder och samvete" som den hette på svenska) tillsammans och hade alltid roligt åt den pyrande kärleken mellan de båda huvudpersonerna och vi jublade båda två när de till slut fick ihop det. :) Det är inte svårt att minnas Roffe med ett leende i hjärtat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar