måndag 11 maj 2015

Måndagslista v 20

Idag är det måndag och jag är TACKSAM över det rika liv min fina mormor nu har fått avsluta.


Jag blir både ledsen och glad när jag tänker på:

  • alla kramar
  • rabarbersaft
  • ett ton våfflor på altanen
  • sputtekräm
  • löjtnantshjärta i rabatten
  • smultron runt knuten
  • julgransplundring i källaren
  • utflykter 
  • pepparkaksbak
  • skåpet i köket där det fanns spel, pussel och ritgrejer till oss
  • handbroderade skatter
  • julbord på julaftons morgon :) 
  • reseberättelser
  • kill på armen
  • kastanjetter och annat kul att leka med
  • lampor som frisörsalongstorkar
  • klippdockorna i Allers
  • rättvisa
  • min docka Frida
  • goda råd
  • alla stunder som alltid fanns över till oss barnbarn. 
Kärleken finns kvar. 

2 kommentarer:

  1. Så många fina ord. Du är så bra på att sätta allt på pränt. Inte undra på att du blev lärare i svenska språket. Tack, mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...och ändå känns det som att orden inte alls räcker till. <3 Älskar dig!

      Radera