måndag 8 september 2014

LOPPIblogbag Höststart

Häromdagen fick jag en ny blogbag från Loppi med höststartstema.


I lådan fanns den här gången:

- Ekologisk kokosmjölk och Paneng Red Curry Spice Mix kryddmix från Santa Maria. Både vi och barnen brukar gilla asiatisk mat, så denna vecka står kyckling Paneng på menyn. Det ska bli roligt att testa kryddmixen. Att kokosmjölken är ekologisk är ett stort plus för min del!

- Fiskpinnar från Findus, som förvisso inte är någon nyhet, men inte mindre gångbara för det. :) Det är snabb vardagsmat och brukar alltid gå hem hos killarna, som älskar fisk av alla de slag. (Findus sprödbakade torskfiléer är också riktigt goda!) Jag tycker att de smakar bäst med hemmagjort potatismos och egen remouladsås.

- Softlan sköljmedel i doften Exotic Delight. Om jag använder sköljmedel brukar det (av vana) vara Comfort, men idag har jag så provtvättat med Softlan. Luktar gott gör det absolut, annars kan jag inte säga att jag har märkt någon särskild skillnad mellan mitt vanliga sköljmedel och Softlan.

- Två saker från Loppi themselves:
1. det nya numret av LOPPImagasin med Lina Hedlund på omslaget och med en massa förskoletips och annat inne i tidningen. Där finns också flera rabattkuponger med erbjudanden som jag absolut kommer att använda - rabatt hos MatHem, Lekmer, Caseapp, Ullmax, TV4 Play m.fl.
2. en tygpåse med motiv a Kitty Jutbring. Påsen kostar 100 kr och av dem går 50 kr direkt till Childhood. Det tycker jag är fiffigt! Både miljö- och barnvänligt. :) Påsen går att köpa på loppi.se/childhood.

- DVD-filmen Rio 2. Detta var absolut det bästa i hela blogbagen! Vi såg filmen på bio i våras och hela familjen gillade den. Förra helgen hyrde vi några filmer, däribland denna, och skulle ha dem en vecka. Hugo ville så gärna att vi skulle köpa den, så att vi "kunde ha den hemma jämt", och huxflux damp den ner i lådan! Lycka! Filmen går varm och de härliga rytmerna sitter i länge.

Tack Loppi, för en himla trevlig blogbag och en bra start på hösten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar