måndag 22 september 2014

Bryssel (och mormor)

För tredje året i rad ska jag iväg till Bryssel med en grupp elever och kollegor. 03:45 imorgon går bussen från skolan till Arlanda och bara några timmar efter vi har landat är det dags för första studiebesöket. :) Härligt intensiva EU-dagar väntar!

EU-parlamentet förra året.

För att klara logistiken har vi hyrt in en nanny från Västergötland. Hon kostar en tågbiljett, lite mat och lite fickpengar. Det tycker jag är överkomligt för nästan en veckas jobb. ;) I eftermiddag kommer alltså mormor hit och blir här i mer än en vecka, eftersom hon stannar kvar för att fira min systers födelsedag. Pojkarna, framför allt Victor, är helnöjda med arrangemanget. Victor ska vara ledig från förskolan och hänga med mormor på dagarna, så det kommer att bli en bra vecka. :) 

Närmare rapport från Bryssel kommer. Nu ska jag hålla några lektioner och göra de sista förberedelserna innan det är dags att krama mamma och krama maken och barnen så det räcker ända tills på fredag. 

Inne i besökscentret Parlamentarium förra året hängde jag med Victor Hugo. 
Kändes bekant på nåt vis. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar