tisdag 19 februari 2013

30 svar om mig

 Jag har fått frågor med sådant som kanske kan vara kul att veta om mig och som jag nu försöker besvara. Kanske hittar du något nytt som du inte visste. Och känner du att du har fått fler frågor efter att fått dessa 30 svar, så ställ dem så kommer det kanske en ny lista någon gång längre fram. :)
  1. Vad heter du? Jennie Sofia
  2. Vem fick du dessa frågor av? Jag fick frågorna av Anna
  3. Hur gammal är du? Blir 37 i mars
  4. Är du romantisk? Jo, jag har nog en ganska stark romantisk ådra, som gärna drar åt det dramatiska hållet med många och stora känslor. Samtidigt är jag väldigt realistisk på andra plan och inte så mycket för en massa dravel i verkligheten. Men kanske är det dags för en romantiskt boost i livet... :) 
  5. Hur lång är du? 170 cm
  6. Vilken ögonfärg har du? Bruna
  7. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar
  8. Vilka städer har du bott i? Städer och städer...jag har bott i Grästorp, Uppsala, Brighton, Skogås, Nynäs och nu Västerhaninge.
  9. Tycker du om kaffe? Ja, doften är fantastisk! Men jag gillar egentligen inte att dricka det.
  10. Tycker du om att mysa/kela? Det bästa som finns!
  11. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Tyska kan jag nog ta mig fram på och i lugnt tempo kan jag turist-italienska också.
  12. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, två gånger, men bara som passagerare och inte i några livshotande situationer.
  13. Vad har du för ringsignal? En sådan som låter nästan som en klassisk telefonsignal.
  14. Vad har du för bakgrundsbild på mobilen? Pojkarna på badstranden i somras.
  15. Kan du byta olja på bilen? Vet inte riktigt. Jag kan kolla oljan och fylla på - är det samma sak? Hehe!
  16. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej, bara p-böter. :P
  17. Vad är det bästa som hänt dig? Min man och mina barn, min studietid i England.
  18. Vad är det värsta som hänt dig? Det värsta jag varit med om var nog att höra min systers gråt över sitt barn, när hon fått reda på hans kromosomfel och fått en riktig nattsvart bild av hans ev. framtida förmågor uppmålad för sig. Den gråten över ett förlorat "tänkt" liv var fasansfull. (Att framtiden sedan inte blev så nattsvart är förstås härligt, men det förtar inte minnet av gråten.)
  19. Har du varit med i tidningen? Jo, det har väl hänt, mest i lokaltidningen när jag var liten. (Och ett av mina bakfoton var med i Sydsvenskan för några veckor sedan!)
  20. Har du någon piercing? Ett hål i vardera örat.
  21. Civilstånd? Gift med Jonas sedan snart 8 år tillbaka.
  22. Hur bor du? Rörigt i egen villa (sedan snart 10 år tillbaka!) som vi håller på att renovera och bygga till.
  23. Vilket är ditt drömjobb?Som liten drömde jag om att bli skådis eller författare - lärare blev en schysst medelväg, tycker jag! Jag drömmer ibland om ett eget litet kafé någonstans. Eller om att åka runt och föreläsa för andra lärare, men jag måste komma på vad jag har att förmedla först... ;)
  24. Vad har du haft för husdjur? Vi hade nymfparakit när jag var riktigt liten och min syster hade en dansmus ett par år, men jag är allergiker, så det har inte blivit något annat djur. 
  25. Vad arbetar du med idag? Jag är gymnasielärare i svenska och historia sedan 13 år tillbaka.13 år...jösses!
  26. Kan du åka slalom? Kan hjälpligt ta mig upp och ner för en slalombacke, ja.
  27. Vad har du för utbildning? 3-årig humanistisk linje, sedan 4,5 år på lärarhögskolan i Uppsala och en termin engelska i England.
  28. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Mitt hjärta.
  29. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Den del av ögonen som gör mig löjligt närsynt. Skulle så gärna vilja vakna med full syn (utan att behöva riskera resten av synen i en operation).
  30. Vem vill du ska svara på dessa frågor? Den som vill får svara. Länka då gärna i en kommentar så jag kan gå in och läsa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar