måndag 11 juli 2011

Måndagslista vecka 28

Idag är det måndag igen och jag är förvånansvärt glad över:
  • att Jonas har semester, visserligen byggsemester, men ändå.
  • att altanen och rabatterna på baksidan av huset ska grävas bort i veckan, för det innebär att byggandet på huset drar igång på allvar.
  • vårt alldeles för storvuxna körsbärsträd, eftersom det fullkomligt dignar av smarriga bär.
  • att mina pojkar är så sams på morgonen, med tanke på att jag själv har ett dåligt morgonhumör. Skönt att de inte verkar ha ärvt det.
  • goda vänner, som jag ibland glömmer bort, men som alltid finns kvar. Tack, ni goa!
  • lite regn. Det var faktiskt riktigt mysigt med en regnig förmiddag igår.
  • att Jonas ska jobba några timmar en dag, denna hans första semestervecka, eftersom det ger mig och pojkarna en god anledning att komma till Gamla stan och äta god glass.
  • livet, som är riktigt bra just nu.

Fler listor samlas hos Jenny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar