måndag 18 juli 2011

Måndagslista v. 29

Det är måndag idag, och jag är i vissa fall stolt och i alla fall glad över:
  • att vi kommit så långt med bygget på bara en vecka.
  • att Jonas och jag hjälps åt. Då blir åtminstone jag på så mycket bättre humör.
  • våra goda grannar, som håller koll på/åt varandra (och på/åt oss) på ett härligt sätt.
  • att vi äntligen är på gång med rumsbyte. Vårt stora sovrum ska bli gemensamt rum för Hugo och Victor, medan vi tar över Hugos gamla rum. Sovrummet är sånär tomt, alla spikhål är spacklade och ikväll kommer första lagret med färg. Lekfullt ska det bli.
  • min och pojkarnas stundande "escape".
  • middag hos goda vänner imorgon! Ljuvligt!
  • att Victor ska bli ompysslad av farmor ett par dagar. Mysigt för honom!
  • min Jonas.
  • våra små utflykter. Stockholms stadshustorn, Kungsholmens glassfabrik och Vaxholm har vi hunnit med mitt i allt byggande. Små små andningshål för hela familjen.
  • mina pojkars fantasi och lekförmåga. De är så bra på att sysselsätta sig själva och varandra. Storebror är lekgeneral och lillebror verkställer än så länge alla önskningar. Schysst när mor och far ibland är heeelt koncentrerade på annat.
  • denna min tjugonde måndagslista. Hipp hurra! Tänk så tiden går... :)

Måndagslistan är meningen att vara en positiv pepp i början av varje ny vecka, för att få oss som gör den, att fokusera på allt som är bra i livet. Jenny är den som dragit igång det hela och ikväll finns det säkert en lång rad listor att läsa hos henne.

1 kommentar:

  1. Vilken fin lista, hoppas du får en bra vecka!

    SvaraRadera